Zeleni plan EU i transformacija globalne prehrambene industrije. Nestlé već objavio svoj plan!

Iako je u svijetu počeo prelazak na održivije sustave proizvodnje hrane, daleko smo od cilja. I dalje smo taoci posljedica pogibeljnog stanja – onečišćenja tla, vode i zraka, gubitka biološke raznolikosti, klimatskih promjena i mnogošta drugog. Eto na primjer: – apsurd je da se za prehranu svjetskog stanovništva troše prekomjerne količine prirodnih resursa, a istovremeno se veliki dio hrane rasipa i baca, dok velik dio svjetskog stanovništva gladuje.

Europski zeleni plan i nova europska prehrambena strategija „OD POLJA DO STOLA“

U središtu Europskog zelenog plana nalazi se nova europska prehrambena Strategija pod nazivom „OD POLJA DO STOLA“ koju je Europska komisija predstavila 20. svibnja 2020. Njezin je konačni cilj oblikovanje pravednog i zdravog prehrambenog sustava koji je prihvatljiv za okoliš.

Strategijom „od polja do stola” se podupire djelovanje europskih poljoprivrednika i ribara koji su presudni u njezinoj provedbi. Ključni instrumenti za potporu tim nastojanjima i dalje su zajedničke poljoprivredne i zajedničke ribarstvene politike koje trebaju osiguravati pristojan život poljoprivrednika, ribara i njihovih obitelji.

U prijedlozima Komisije za iduće proračunsko razdoblje 2021.–2027. propisano je da bi najmanje 40 % ukupnog proračuna zajedničke poljoprivredne politike i najmanje 30 % proračuna zajedničke ribarstvene politike trebalo pridonijeti djelovanju u području klimatskih promjena!

Strategija „od polja do stola” pridonosi i ostvarenju kružnoga gospodarstva. Njome se smanjuje utjecaj sektora prerade hrane i maloprodaje na okoliš djelovanjem u području prijevoza, skladištenja, pakiranja i rasipanja hrane.

Naposljetku, strategija „od polja do stola” potiče održivu potrošnju hrane i promiče cjenovno pristupačnu zdravu hranu za sve. Posljedično, uvezena hrana koja nije u skladu s relevantnim standardima EU-a u području okoliša neće biti dopuštena na europskom tržištu.

Ciljevi koje treba osigurati ODRŽIVI EUROPSKI PREHRAMBENI SUSTAV

Strategija „od polja do stola“ želi ubrzati prijelaz na održivi europski prehrambeni sustav koji ima CILJEVE:

  • održavati neutralan ili pozitivan utjecaj na okoliš
  • pomoći u ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi njihovim utjecajima
  • preokrenuti gubitak biološke raznolikosti
  • omogućiti sigurnost hrane, prehranu i javno zdravlje, vodeći pritom računa da svi imaju pristup dovoljnoj količini sigurne, hranjivim tvarima bogate i održive hrane
  • sačuvati pristupačnost hrane istodobno generirajući pravednije gospodarske povrate
  • poticati konkurentnost sektora opskrbe EU-a i
  • promicati poštenu trgovinu.

od polja do stola

Slika: Ciljevi Strategije „od polja do stola“

NESTLÉ UDVOSTRUČUJE NAPORE U BORBI PROTIV KLIMATSKIH PROMJENA

Najveća svjetska prehrambena kompanija Nestlé objavila je prošlog tjedna da planira tijekom sljedećih pet godina uložiti oko 3,6 milijardi dolara s ciljem ispunjenja svoje klimatske neutralnosti do 2050. godine. Tim potezom je Nestlé postao jedna od prvih kompanija u svijetu koja je s javnošću podijelila svoj detaljan i ambiciozan, vremenski definiran klimatski plan!

Nestlé-ov klimatski plan je rezultat cjelovitog pregleda poslovanja i operacija kako bi se razumjela dubina klimatskog izazova i odredile radnje potrebne za njegovo rješavanje. Ovakav sveobuhvatan pristup najbolje dočarava činjenica da je kompanija u 2018. emitirala čak 92 milijuna tona stakleničkih plinova, što će nadalje poslužiti kao polazna osnova za mjerenje napretka.

Nestlé već poduzima mjere za 50-tno % smanjenje svojih emisija do 2030. i postizanje njihovog 100-tnog % smanjenja (klimatske neutralnosti) do 2050., u uvjetima dok se kompanija razvija i raste. Nastavno, aktivnosti kompanije su usmjerene na:

  • podršku poljoprivrednicima i dobavljačima s ciljem unapređenja regenerativne poljoprivrede
  • sadnju stotina milijuna stabala u sljedećih 10 godina
  • dovršetak prijelaza na 100 % električnu energiju iz obnovljivih izvora do 2025. i
  • kontinuirano povećanje broja „ugljično neutralnih“ marki proizvoda/brandova.

Navedene mjere i aktivnosti najbolji su mogući dokaz da Nestlé-ov Odbor prepoznaje stratešku važnost poduzimanja odlučnih mjera za rješavanje klimatskih promjena. Također, podržava ubrzanje i povećanje rada menadžmenta kako bi se osigurao dugoročni uspjeh kompanije i pridonijelo održivoj budućnosti za generacije koje dolaze.

Nestlé se fokusira na regenerativnu poljoprivredu

Gotovo jedna trećina novca (1,2 milijardi dolara) koji Nestlé namjerava uložiti bit će namijenjena unapređenju regenerativnih poljoprivrednih praksi na više od 500 000 farmi i kod 150 000 dobavljača od kojih kompanija nabavlja sastojke za svoje proizvode. Takve prakse poboljšavaju zdravlje tla, smanjuju ovisnost o sintetičkim gnojivima te održavaju i obnavljaju raznolike ekosustave.

Zauzvrat, Nestlé namjerava nagraditi poljoprivrednike i dobavljače kupnjom sastojaka uz premiju, kupnjom većih količina i zajedničkim ulaganjem u potrebne kapitalne izdatke. Nestlé očekuje da će do 2030. godine regenerativnom poljoprivredom nabaviti preko 14 milijuna tona svojih sastojaka, povećavajući tržišnu potražnju za takvom robom.

Nestlé također pojačava svoj program pošumljavanja kako bi u sljedećih 10 godina svake godine sadio 20 milijuna stabala na područjima iz kojih nabavlja sastojke za svoje proizvode. Više drveća znači više sjene za usjeve, više uklonjenog ugljika iz atmosfere, veće prinose, veću biološku raznolikost i veće zdravlje tla.

Također, Nestlé se obvezao da će njegovi primarni lanci opskrbe “ključnim sastojcima” za proizvode, poput palminog ulja i soje, biti bez krčenja šuma do 2022.

Kroz sve opisane napore Nestlé gradi dugoročna partnerstva i poljoprivrednim zajednicama pruža veću sigurnost i veće prihode.

Prijelaz na 100 % obnovljivu električnu energiju

Nestlé očekuje da će u sljedećih pet godina u svojim operacijama završiti tranziciju na svih 800 lokacija na kojima posluje u 187 zemalja svijeta na 100 % obnovljivu električnu energiju.

Također, kompanija planira do 2022. prebaciti svoju globalnu flotu vozila na opcije s nižim emisijama te smanjiti i ukloniti nepotrebna poslovna putovanja.

Kontinuirano povećanje broja „ugljično neutralnih“ marki proizvoda

Unutar svog portfelja proizvoda, Nestlé kontinuirano širi svoju ponudu biljne hrane i pića te preoblikuje proizvode kako bi postali okolišno prihvatljiviji. Tom cilju je posvećeno čak 300 njegovih znanstvenika koji rade samo na alternativama s brendovima kao što su Garden Gourmet (za pljeskavice i kobasice), Sweet Earth Foods (za burito i sendviče za doručak) i Sensational Vuna (za ribu).

Također, kompanija povećava broj „ugljično neutralnih“ marki proizvoda koje nudi potrošačima kako bi im pružio priliku da doprinesu borbi protiv klimatskih promjena. Tako će biljna hrana Garden Gourmet, kao i dodaci Garden of Life postići ugljičnu neutralnost do 2022. godine; hrana na biljnoj bazi Sweet Earth Foods, među ostalim robnim markama, učinit će to isto do 2025. Potom dolaze na vrh predanosti Nespresso, San Pellegrino, Perrier i Acqua Panna ka ugljičnoj neutralnosti do 2022. godine, dok će ostatak Nestlé Waters kategorije postići isto do 2025. godine.

Daljnji koraci Nestléa na putu prema klimatskoj neutralnosti

Izvršni direktor Nestléa Mark Schneider istaknuo je sljedeće:

Rješavanje klimatskih promjena ne može čekati, a ne možemo ni mi. Nužno je za dugoročni uspjeh našeg poslovanja.Imamo jedinstvenu priliku da se pozabavimo klimatskim promjenama, jer djelujemo u gotovo svim zemljama svijeta i imamo veličinu, opseg i doseg da učinimo razliku. Surađivat ćemo s poljoprivrednicima, industrijskim partnerima, vladama, nevladinim organizacijama i našim potrošačima da smanjimo naš utjecaj na okoliš.Nestlé će kontinuirano raspravljati o svom napretku vezanom uz klimu i potrebnim ulaganjima, imajući na umu dugoročni pogled.Neki Nestléovi menadžeri već imaju poticaje usklađene s ispunjavanjem klimatskih ciljeva, kao dio svoje naknade. Krećući se naprijed, cijeli izvršni tim imat će dio svoje plaće vezan uz ostvarenje klimatske metrike.Nestlé će pružati godišnja ažuriranja svojih ostvarenja klimatskih ciljeva kako bi osigurao transparentnost svog napretka.

Utjecaj nove Nestléove, ali i Unileverove strategije na globalnu prehrambenu industriju

Profesor ekonomije i menadžmenta na Sveučilištu Cornell u državi New York, Chris Barrett, predvidio je da će nova Nestléova strategija – kao i potezi koje je Unilever najavio ranije ove godine – imati efekt mreškanja među dobavljačima i konkurentima u cijelom prehrambenom sustavu.

Također je istaknuo da postupak velikih kompanija ima nesrazmjernu važnost jer su njihova ulaganja, vrijedna više milijardi dolara, sama po sebi značajna. Te su radnje posebno važne jer tržišni lideri prisiljavaju druge kompanije da slijede njihov primjer, a ugovorni uvjeti koje postavljaju za svoje dobavljače i očekivanja koja postavljaju potrošači, utjecat će na ostale proizvođače hrane, trgovce i lance restorana.

Detaljnije informacije na ovu temu mogu se pronaći na sljedećim linkovima:

https://www.greenbiz.com/article/nestle-digs-deeper-regenerative-ag-puts-36b-behind-net-zero-plan

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-03/nestle-to-invest-3-6-billion-in-fight-against-climate-change

https://www.nestle.com/media/pressreleases/allpressreleases/nestle-efforts-combat-climate-change

Priopćenja

  • 1
  • 2
Prev Next

Teme održivosti značajne za poslovanje poduzeća

Teme održivosti značajne za poslovanje poduzeća

Važnost (značaj) tema održivosti za poslovanje poduzeća ponajviše ovisi o specifičnim karakteristikama poduzeća poput poslovnog modela, gospodarske djelatnosti i geografske rasprostranjenosti poduzeća, ali i o dru...

04.11.2024. // Otvaranja:88

Opširnije

Najbolja prilika za održivije poslovanje poduzeća

Najbolja prilika za održivije poslovanje poduzeća

Uvod Klimatske promjene ubrzano napreduju i globalno zatopljenje jača. Zemljina atmosfera postaje sve zagrijanija i time pogodnija za češće ekstremne klimatske i vremenske događaje poput toplinskih valova, su&sca...

30.09.2024. // Otvaranja:198

Opširnije

Kraljica Mediterana u kontekstu klimatskih promjena

Kraljica Mediterana u kontekstu klimatskih promjena

Uvod Kraljica Mediterana iliti smokva je nekoć bila prisutna samo u priobalnim područjima Sredozemlja i jadranskog Primorja, Dalmacije, Hercegovine, Crne Gore i Makedonije.  Radi svojih čudesnih sastojaka nazi...

03.09.2024. // Otvaranja:555

Opširnije

Vrijednost Europske Amazone u kontekstu globalnog zagrijavanja

Vrijednost Europske Amazone u kontekstu globalnog zagrijavanja

Foto: Matija Hlebar   Uvod Europska Amazona obuhvaća rijeke Muru, Dravu i Dunav koje teku kroz pet zemalja (Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Mađarsku i Srbiju) te tvore jedno od najvećih vlažnih staništ...

30.07.2024. // Otvaranja:333

Opširnije

Tranzicijski plan za bioraznolikost i ekosustave – Plan spašavanja života!

Tranzicijski plan za bioraznolikost i ekosustave – Plan spašavanja života!

Uvod Bioraznolikost je raznolikost života na našem planetu u svim njegovim pojavnim oblicima. Obuhvaća različite vrste, njihove genetske varijacije i međudjelovanje tih oblika života u složenim ekosustavima....

10.07.2024. // Otvaranja:779

Opširnije

O održivom razvoju se može učiti i na svakoj trešnji

O održivom razvoju se može učiti i na svakoj trešnji

Uvod Zbog sve toplijih godina uzrokovanih globalnim zagrijavanjem i klimatskim promjenama, ovogodišnja sezona trešanja u Hrvatskoj je počela već početkom svibnja i sada je u punom jeku. Sudeći prema brojni...

12.06.2024. // Otvaranja:932

Opširnije

Tranzicijski plan za ublažavanje klimatskih promjena (- plan preživljavanja!)

Tranzicijski plan za ublažavanje klimatskih promjena (- plan preživljavanja!)

Uvod Unatoč sve brojnijim upozorenjima klimatskih znanstvenika o nesagledivim posljedicama klimatskih promjena u svim područjima života, emisije stakleničkih plinova uzrokovane ljudskim djelatnostima nastavljaju rasti. ...

14.05.2024. // Otvaranja:612

Opširnije

Važnost prirode u životu i poslovanju – Zakon o obnovi prirode

Važnost prirode u životu i poslovanju – Zakon o obnovi prirode

Uvod Važnost prirode u svakodnevnom životu i poslovanju oduvijek je neprocjenjiva. Priroda osigurava ljudima i poduzećima sve što im je potrebno za normalan život i rad, počevši od osnovnih životnih funkci...

03.04.2024. // Otvaranja:1450

Opširnije

Put do održivog gospodarstva

Put do održivog gospodarstva

Korporacije u suvremenom društvu Korporacija (engl. Corporation) u suvremenim ekonomskim sustavima je pravna osoba koja zastupa i štiti interese svojih pripadnika te ostvaruje svojom djelatnošć...

06.03.2024. // Otvaranja:1743

Opširnije

Nova epoha europskog izvještavanja o održivosti poduzeća

Nova epoha europskog izvještavanja o održivosti poduzeća

Uvod Od početka 2024. na određena velika poduzeća u Europskoj uniji primjenjuju se Europski standardi za izvještavanje o održivosti (engl. European Sustainability Reporting Standards, ESRS) za fina...

29.01.2024. // Otvaranja:1553

Opširnije

Održivi razvoj je stvar zdravog razuma

Održivi razvoj je stvar zdravog razuma

Uvod Održivi razvoj čovječanstvu omogućuje nastavak života i poslovanja na planetu Zemlji. Pojam održivog razvoja definiran je na inicijativu Ujedinjenih naroda (UN) davne 1987. godine u Izvještaju Svjetske ...

11.01.2024. // Otvaranja:934

Opširnije

Europski standardi za izvještavanje o održivosti

Europski standardi za izvještavanje o održivosti

Uvod U prosincu 2022.  usvojenim promjenama Direktive o korporativnom izvještavanju o održivosti (engl. Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD) propisano je da velika poduzeća, mala i s...

04.12.2023. // Otvaranja:1490

Opširnije

Klimatska priča iz povoljnije budućnosti Slavonije 2030. - Slavonski Brod

Priča je bazirana na znanstvenoj literaturi, scenarijima i predviđanjima znanstvenika iz međunarodnog Panela za klimatske promjene (IPCC) koji djeluje u sklopu Ujedinjenih naroda (UN). Dijeljenje priče je potaknuto novo...

29.11.2023. // Otvaranja:561

Opširnije

Zime u Podravini nekada i sada - Klimatska svjedočanstva hrvatskih krajeva

Zime u Podravini nekada i sada - Klimatska svjedočanstva hrvatskih krajeva

Kako priliči zemljopisnom području s umjerenom kontinentalnom klimom, nekada su zime u Podravini bile hladne i obilovale su snijegom. Temperature zraka su se nerijetko spuštale i do - 20 °C, a razdoblja niskih...

29.11.2023. // Otvaranja:758

Opširnije

Klimatska priča iz neželjene budućnosti Slavonije _ Slavonski Brod 2030.

Priča je bazirana na znanstvenoj literaturi, scenarijima i predviđanjima znanstvenika iz međunarodnog Panela za klimatske promjene (IPCC) koji djeluje u sklopu Ujedinjenih naroda (UN). Dijeljenje priče je potaknuto novo...

27.11.2023. // Otvaranja:537

Opširnije

POZIV Klimatska svjedočanstva hrvatskih krajeva - Otvorena inicijativa

POZIV Klimatska svjedočanstva hrvatskih krajeva - Otvorena inicijativa

Da bi se klimatske promjene doživjele iz prve ruke, već godinama nije potrebno putovati na udaljena mjesta. Klima se ubrzano mijenja i u hrvatskim krajevima. Stoga vas pozivamo da podržite otvorenu inicijativu objavljiv...

13.11.2023. // Otvaranja:543

Opširnije