Zeleni plan EU i transformacija globalne prehrambene industrije. Nestlé već objavio svoj plan!

Iako je u svijetu počeo prelazak na održivije sustave proizvodnje hrane, daleko smo od cilja. I dalje smo taoci posljedica pogibeljnog stanja – onečišćenja tla, vode i zraka, gubitka biološke raznolikosti, klimatskih promjena i mnogošta drugog. Eto na primjer: – apsurd je da se za prehranu svjetskog stanovništva troše prekomjerne količine prirodnih resursa, a istovremeno se veliki dio hrane rasipa i baca, dok velik dio svjetskog stanovništva gladuje.

Europski zeleni plan i nova europska prehrambena strategija „OD POLJA DO STOLA“

U središtu Europskog zelenog plana nalazi se nova europska prehrambena Strategija pod nazivom „OD POLJA DO STOLA“ koju je Europska komisija predstavila 20. svibnja 2020. Njezin je konačni cilj oblikovanje pravednog i zdravog prehrambenog sustava koji je prihvatljiv za okoliš.

Strategijom „od polja do stola” se podupire djelovanje europskih poljoprivrednika i ribara koji su presudni u njezinoj provedbi. Ključni instrumenti za potporu tim nastojanjima i dalje su zajedničke poljoprivredne i zajedničke ribarstvene politike koje trebaju osiguravati pristojan život poljoprivrednika, ribara i njihovih obitelji.

U prijedlozima Komisije za iduće proračunsko razdoblje 2021.–2027. propisano je da bi najmanje 40 % ukupnog proračuna zajedničke poljoprivredne politike i najmanje 30 % proračuna zajedničke ribarstvene politike trebalo pridonijeti djelovanju u području klimatskih promjena!

Strategija „od polja do stola” pridonosi i ostvarenju kružnoga gospodarstva. Njome se smanjuje utjecaj sektora prerade hrane i maloprodaje na okoliš djelovanjem u području prijevoza, skladištenja, pakiranja i rasipanja hrane.

Naposljetku, strategija „od polja do stola” potiče održivu potrošnju hrane i promiče cjenovno pristupačnu zdravu hranu za sve. Posljedično, uvezena hrana koja nije u skladu s relevantnim standardima EU-a u području okoliša neće biti dopuštena na europskom tržištu.

Ciljevi koje treba osigurati ODRŽIVI EUROPSKI PREHRAMBENI SUSTAV

Strategija „od polja do stola“ želi ubrzati prijelaz na održivi europski prehrambeni sustav koji ima CILJEVE:

  • održavati neutralan ili pozitivan utjecaj na okoliš
  • pomoći u ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi njihovim utjecajima
  • preokrenuti gubitak biološke raznolikosti
  • omogućiti sigurnost hrane, prehranu i javno zdravlje, vodeći pritom računa da svi imaju pristup dovoljnoj količini sigurne, hranjivim tvarima bogate i održive hrane
  • sačuvati pristupačnost hrane istodobno generirajući pravednije gospodarske povrate
  • poticati konkurentnost sektora opskrbe EU-a i
  • promicati poštenu trgovinu.

od polja do stola

Slika: Ciljevi Strategije „od polja do stola“

NESTLÉ UDVOSTRUČUJE NAPORE U BORBI PROTIV KLIMATSKIH PROMJENA

Najveća svjetska prehrambena kompanija Nestlé objavila je prošlog tjedna da planira tijekom sljedećih pet godina uložiti oko 3,6 milijardi dolara s ciljem ispunjenja svoje klimatske neutralnosti do 2050. godine. Tim potezom je Nestlé postao jedna od prvih kompanija u svijetu koja je s javnošću podijelila svoj detaljan i ambiciozan, vremenski definiran klimatski plan!

Nestlé-ov klimatski plan je rezultat cjelovitog pregleda poslovanja i operacija kako bi se razumjela dubina klimatskog izazova i odredile radnje potrebne za njegovo rješavanje. Ovakav sveobuhvatan pristup najbolje dočarava činjenica da je kompanija u 2018. emitirala čak 92 milijuna tona stakleničkih plinova, što će nadalje poslužiti kao polazna osnova za mjerenje napretka.

Nestlé već poduzima mjere za 50-tno % smanjenje svojih emisija do 2030. i postizanje njihovog 100-tnog % smanjenja (klimatske neutralnosti) do 2050., u uvjetima dok se kompanija razvija i raste. Nastavno, aktivnosti kompanije su usmjerene na:

  • podršku poljoprivrednicima i dobavljačima s ciljem unapređenja regenerativne poljoprivrede
  • sadnju stotina milijuna stabala u sljedećih 10 godina
  • dovršetak prijelaza na 100 % električnu energiju iz obnovljivih izvora do 2025. i
  • kontinuirano povećanje broja „ugljično neutralnih“ marki proizvoda/brandova.

Navedene mjere i aktivnosti najbolji su mogući dokaz da Nestlé-ov Odbor prepoznaje stratešku važnost poduzimanja odlučnih mjera za rješavanje klimatskih promjena. Također, podržava ubrzanje i povećanje rada menadžmenta kako bi se osigurao dugoročni uspjeh kompanije i pridonijelo održivoj budućnosti za generacije koje dolaze.

Nestlé se fokusira na regenerativnu poljoprivredu

Gotovo jedna trećina novca (1,2 milijardi dolara) koji Nestlé namjerava uložiti bit će namijenjena unapređenju regenerativnih poljoprivrednih praksi na više od 500 000 farmi i kod 150 000 dobavljača od kojih kompanija nabavlja sastojke za svoje proizvode. Takve prakse poboljšavaju zdravlje tla, smanjuju ovisnost o sintetičkim gnojivima te održavaju i obnavljaju raznolike ekosustave.

Zauzvrat, Nestlé namjerava nagraditi poljoprivrednike i dobavljače kupnjom sastojaka uz premiju, kupnjom većih količina i zajedničkim ulaganjem u potrebne kapitalne izdatke. Nestlé očekuje da će do 2030. godine regenerativnom poljoprivredom nabaviti preko 14 milijuna tona svojih sastojaka, povećavajući tržišnu potražnju za takvom robom.

Nestlé također pojačava svoj program pošumljavanja kako bi u sljedećih 10 godina svake godine sadio 20 milijuna stabala na područjima iz kojih nabavlja sastojke za svoje proizvode. Više drveća znači više sjene za usjeve, više uklonjenog ugljika iz atmosfere, veće prinose, veću biološku raznolikost i veće zdravlje tla.

Također, Nestlé se obvezao da će njegovi primarni lanci opskrbe “ključnim sastojcima” za proizvode, poput palminog ulja i soje, biti bez krčenja šuma do 2022.

Kroz sve opisane napore Nestlé gradi dugoročna partnerstva i poljoprivrednim zajednicama pruža veću sigurnost i veće prihode.

Prijelaz na 100 % obnovljivu električnu energiju

Nestlé očekuje da će u sljedećih pet godina u svojim operacijama završiti tranziciju na svih 800 lokacija na kojima posluje u 187 zemalja svijeta na 100 % obnovljivu električnu energiju.

Također, kompanija planira do 2022. prebaciti svoju globalnu flotu vozila na opcije s nižim emisijama te smanjiti i ukloniti nepotrebna poslovna putovanja.

Kontinuirano povećanje broja „ugljično neutralnih“ marki proizvoda

Unutar svog portfelja proizvoda, Nestlé kontinuirano širi svoju ponudu biljne hrane i pića te preoblikuje proizvode kako bi postali okolišno prihvatljiviji. Tom cilju je posvećeno čak 300 njegovih znanstvenika koji rade samo na alternativama s brendovima kao što su Garden Gourmet (za pljeskavice i kobasice), Sweet Earth Foods (za burito i sendviče za doručak) i Sensational Vuna (za ribu).

Također, kompanija povećava broj „ugljično neutralnih“ marki proizvoda koje nudi potrošačima kako bi im pružio priliku da doprinesu borbi protiv klimatskih promjena. Tako će biljna hrana Garden Gourmet, kao i dodaci Garden of Life postići ugljičnu neutralnost do 2022. godine; hrana na biljnoj bazi Sweet Earth Foods, među ostalim robnim markama, učinit će to isto do 2025. Potom dolaze na vrh predanosti Nespresso, San Pellegrino, Perrier i Acqua Panna ka ugljičnoj neutralnosti do 2022. godine, dok će ostatak Nestlé Waters kategorije postići isto do 2025. godine.

Daljnji koraci Nestléa na putu prema klimatskoj neutralnosti

Izvršni direktor Nestléa Mark Schneider istaknuo je sljedeće:

Rješavanje klimatskih promjena ne može čekati, a ne možemo ni mi. Nužno je za dugoročni uspjeh našeg poslovanja.Imamo jedinstvenu priliku da se pozabavimo klimatskim promjenama, jer djelujemo u gotovo svim zemljama svijeta i imamo veličinu, opseg i doseg da učinimo razliku. Surađivat ćemo s poljoprivrednicima, industrijskim partnerima, vladama, nevladinim organizacijama i našim potrošačima da smanjimo naš utjecaj na okoliš.Nestlé će kontinuirano raspravljati o svom napretku vezanom uz klimu i potrebnim ulaganjima, imajući na umu dugoročni pogled.Neki Nestléovi menadžeri već imaju poticaje usklađene s ispunjavanjem klimatskih ciljeva, kao dio svoje naknade. Krećući se naprijed, cijeli izvršni tim imat će dio svoje plaće vezan uz ostvarenje klimatske metrike.Nestlé će pružati godišnja ažuriranja svojih ostvarenja klimatskih ciljeva kako bi osigurao transparentnost svog napretka.

Utjecaj nove Nestléove, ali i Unileverove strategije na globalnu prehrambenu industriju

Profesor ekonomije i menadžmenta na Sveučilištu Cornell u državi New York, Chris Barrett, predvidio je da će nova Nestléova strategija – kao i potezi koje je Unilever najavio ranije ove godine – imati efekt mreškanja među dobavljačima i konkurentima u cijelom prehrambenom sustavu.

Također je istaknuo da postupak velikih kompanija ima nesrazmjernu važnost jer su njihova ulaganja, vrijedna više milijardi dolara, sama po sebi značajna. Te su radnje posebno važne jer tržišni lideri prisiljavaju druge kompanije da slijede njihov primjer, a ugovorni uvjeti koje postavljaju za svoje dobavljače i očekivanja koja postavljaju potrošači, utjecat će na ostale proizvođače hrane, trgovce i lance restorana.

Detaljnije informacije na ovu temu mogu se pronaći na sljedećim linkovima:

https://www.greenbiz.com/article/nestle-digs-deeper-regenerative-ag-puts-36b-behind-net-zero-plan

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-03/nestle-to-invest-3-6-billion-in-fight-against-climate-change

https://www.nestle.com/media/pressreleases/allpressreleases/nestle-efforts-combat-climate-change

Priopćenja

  • 1
  • 2
Prev Next

Klimatski pogled na olujna nevremena koja su posljednjih dana pogodila Hrvatsku

Klimatski pogled na olujna nevremena koja su posljednjih dana pogodila Hrvatsku

Klimatski pogled na olujna nevremena koja su posljednjih dana pogodila Hrvatsku   Još uvijek se sabiru dojmovi i zbrajaju štete od posljedica olujnih nevremena koja su posljednjih dana pogodila razli...

20.06.2022. // Otvaranja:39

Opširnije

Važeći regulatorni okvir za nefinancijsko izvještavanje

Važeći regulatorni okvir za nefinancijsko izvještavanje

Direktivom o nefinancijskom izvještavanju (Direktiva 2014/95/EU) izmijenjena je Računovodstvena direktiva (Direktiva 2013/34/EU). Tom izmjenom je velikim gospodarskim subjektima uz obvezu objavljivanja godi&scaron...

15.06.2022. // Otvaranja:43

Opširnije

Regulatorni okvir za održivo poslovanje

Regulatorni okvir za održivo poslovanje

U sklopu inicijative za održivi razvoj gospodarstva određene su tri osnovne skupine ciljeva koji se žele postići: okolišni (eng. environmental, E), društveni (eng. social, S), upravljački (eng. governmental...

17.05.2022. // Otvaranja:96

Opširnije

Kako su odgoju i obrazovanju djece za održivi razvoj doprinjeli PBZ i UZOR HR?

Najnoviji doprinos odgoju i obrazovanju djece za održivi razvoj koji je ostvaren u suradnji s Privrednom bankom Zagreb (PBZ):   Zahvaljujući PBZ-u svi su predškolci u Dječjem vrtiću Čigra u Zagrebu dob...

28.03.2022. // Otvaranja:183

Opširnije

Donacijom UZOR-a i Končara učenici dobili priručnike za održivi razvoj

Donacijom UZOR-a i Končara učenici dobili priručnike za održivi razvoj

Povodom Svjetskog dana šuma i Svjetskog dana voda u utorak 22. ožujka 2022. učenici 3.-ih razreda Osnovne škole „Đuro Ester“ i 3. r. Područne škole Vinica primili su na dar priručnike za ...

23.03.2022. // Otvaranja:185

Opširnije

Premalo velikih poduzeća u Hrvatskoj se prilagođava klimatskim promjenama

Premalo velikih poduzeća u Hrvatskoj se prilagođava klimatskim promjenama

Prilagodba poslovanja klimatskim promjenama odnosi se na aktivnosti koje poduzeće provodi u svrhu predviđanja štetnih učinaka klimatskih promjena i poduzimanja odgovarajućih mjera za sprječavanje ili smanjivanje &...

16.03.2022. // Otvaranja:284

Opširnije

Doprinosite li svojim radom odgoju i obrazovanju djece za održivi razvoj?

Doprinosite li svojim radom odgoju i obrazovanju djece za održivi razvoj?

PBZ će koristiti UZOR-ov Dječji priručnik za održivi razvoj na temu prepoznavanje i razvrstavanje otpada u svom korporativnom dječjem vrtiću u Zagrebu na Danu recikliranja: Detaljan pregled Dječjeg...

11.03.2022. // Otvaranja:189

Opširnije

Znate li kakvo je stanje na području prilagodbe hrvatskog gospodarstva Europskom…

Ukoliko ste zainteresirani za ovu temu možete pogledati emisiju Poslovni Plan u kojoj nakon 15. minute ide prilog o prilagodbi hrvatskog gospodarstva Europskom zelenom planu:  

03.03.2022. // Otvaranja:189

Opširnije

Malo velikih poduzeća u Hrvatskoj brižno radi i izvještava o ublažavanju klimats…

Malo velikih poduzeća u Hrvatskoj brižno radi i izvještava o ublažavanju klimatskih promjena

Ublažavanje klimatskih promjena zahtijeva od svih poduzeća ubrzano i odlučno smanjenje emisija stakleničkih plinova s ciljem obuzdavanja globalnog zatopljenja i daljnjih negativnih posljedica za život na Zemlji. Tema ub...

07.02.2022. // Otvaranja:327

Opširnije

Možemo li poslovati i živjeti normalno bez usluga ekosustava?

Možemo li poslovati i živjeti normalno bez usluga ekosustava?

Postojeća klimatska i ekološka kriza, podupirana nedjelovanjem ljudske civilizacije, sustavno povećava rizike od gubitka usluga ekosustava i urušavanja cjelokupnog planetarnog sustava.

31.01.2022. // Otvaranja:231

Opširnije

Je li zelena tranzicija prilika za hrvatske tvrtke i je li Hrvatska toga svjesna…

Klimatski neutralno gospodarstvo do 2050. godine - to je cilj. No, postavlja se pitanje, što o tome misle hrvatske tvrtke? U tome i zelenoj tranziciji kao prilici u novoj epizodi Klimatske budućnosti govorili su N...

31.01.2022. // Otvaranja:266

Opširnije

Demistifikacija EU Taksonomije: još jedan „papir“ ili alat za odlučne promjene –…

Demistifikacija EU Taksonomije: još jedan „papir“ ili alat za odlučne promjene – klasifikacija održivih gospodarskih djelatnosti ?

Aktivnosti Europe na ublažavanju klimatskih promjena i prilagodbi sad se već mogu dobro i praktično razaznati. Da li ste se dosad zapitali, na primjer: Ima li načina da se veliki financijski tokovi usmjere u borbu za ...

14.12.2021. // Otvaranja:313

Opširnije

Poslovne mogućnosti povezane s klimom u perspektivi velikih poduzeća u Hrvatskoj

Poslovne mogućnosti povezane s klimom u perspektivi velikih poduzeća u Hrvatskoj

Poslovne mogućnosti povezane s klimom se odnose na ponudu proizvoda i usluga kojima poduzeća doprinose ublažavanju klimatskih promjena ili prilagodbi klimatskim promjenama. Tema poslovnih mogućnosti povezanih s klimom u...

02.11.2021. // Otvaranja:387

Opširnije

Taksonomija je svima dostupan alat za postizanje održivosti poslovanja

Taksonomija je svima dostupan alat za postizanje održivosti poslovanja

Dijelim s Vama svoje najvažnije spoznaje o Taksonomiji (Uredbi o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja) koja je posljednjih mjeseci uzrokovala mnogo briga i upitnika u hrvatskom poslovnom sektoru. Pro...

21.10.2021. // Otvaranja:436

Opširnije

Neophodna je zajednička, globalna akcija za očuvanje klime

Neophodna je zajednička, globalna akcija za očuvanje klime

Naš planet sve glasnije „vrišti“. Grčevita borba s klimatskim promjenama čuje se i vidi na svakom koraku. Toplinski valovi i temperaturni rekordi u ljetnim mjesecima izmjenjuju se kao na tekućoj...

31.08.2021. // Otvaranja:465

Opširnije

Velika poduzeća u Hrvatskoj slabo prepoznaju rizike koje donose klimatske promje…

Velika poduzeća u Hrvatskoj slabo prepoznaju rizike koje donose klimatske promjene

Atmosfera se zagrijava. Klima se mijenja. Tijekom ljetnih mjeseci sve se češće suočavamo s ekstremnim temperaturama zraka koje nas onemogućavaju u normalnom životu i radu. Javlja se osjećaj življenja "u loncu koji...

21.07.2021. // Otvaranja:504

Opširnije